31 May, 2007

Cerita Tentang Milo Ais

Sejak seminggu yang lepas, masyarakat kita heboh dengan cerita Milo Ais. Bermula dengan pendedahan seorang pengguna dalam akhbar harian mengenai harga Milo Ais yang diminumnya naik sehingga RM 1.80 di Kuala Terengganu, sehinggalah peniaga tersebut dikenakan kompoun melebihi RM 20,000.00. Sejak itu, setiap hari cerita tentang harga Milo Ais yang dilaporkan naik mula mendapat tempat di akhbar harian. Sebenarnya bercakap tentang Milo Ais ini aku ingin berkongsi cerita tentang sebuah warung kecil di Kota Bharu yang terkenal dengan minuman Milonya. Warung Pak Lah yang terletak berhampiran Hospital Pakar Perdana mempunyai keistimewaan tersendiri dalam penyediaan air Milonya. Tidak kira sama ada Milo panas ataupun Milo ais, cara pembuatannya amat menarik dan tentunya 'kaw' serta harganya pula amat berpatutan. Tak silap aku harga Milo Ais dalam lingkungan RM 1.20 dan aku jamin para pelanggan pasti berpuas hati dengan harga tersebut. Bagi mereka yang berkunjung ke Kota Bharu, teringin hendak menikmati Milo Ais yang 'kaw' dengan harga yang berpatutan, seharusnya Warung Pak Lah mesti dikunjungi. Kalau tak tahu tempatnya, aku boleh tunjukkan kerana aku merupakan antara pelanggan setia warung tersebut sehingga kini...

No comments: