03 June, 2009

CATATAN AWAL JUN

Sepanjang bulan lepas aku sememangnya sibuk. Dengan tugasan di pejabat dan setiap hujung minggu perlu bergegas ke setiap venue konsert Penghargaan Search Di Awan Biru, membuatkan stamina aku semakin menguncup dan masa tidur aku menjadi amat terhad. Alhamdulillah, masuk bulan Jun keadaan kembali tenang buat seketika kerana tour Di Awan Biru berehat untuk sementara dan akan menyambung perjalanan pada hujung bulan ini di Sarawak. Aku sendiri tak pasti lagi sama ada akan turut ke Sarawak atau tidak. Jadi masa yang ada sepanjang bulan ini adalah untuk menumpukan perhatian kepada kerja-kerja pejabat yang mungkin sedikit terabai akibat kesibukan aku dan juga masa untuk bersama-sama keluarga.

Jumaat lepas, konsert ini bertandang ke Kuala Terengganu. Setelah lebih kurang 20 tahun Search tidak membuat konsert di sini, akhirnya impian peminat di Kuala Terengganu menjadi kenyataan. Aku mengambil kesempatan ini membawa sekali keluarga aku untuk turut merasai pengalaman dan gegaran Search yang memang belum pernah mereka tonton. Puteri kecil aku tak sabar-sabar hendak menonton 'uncle Amy Search' nyanyi dan malam itu impiannya menjadi kenyataan apabila menjadi peminat paling kecil berdiri di hadapan pentas.






Diam tak diam 2009 dah menjengah ke pertengahan musim. Banyak kerja yang belum dibereskan, dan seharusnya semua tanggung jawab perlu dilaksanakan dengan sempurna. Dalam keadaan ekonomi dunia yang masih tidak stabil ini, banyak yang perlu difikirkan untuk meneruskan hidup. Ada kalanya rezeki ada di depan mata, tetapi andai kita tidak pandai menyambarnya pastinya akan menjadi milik orang lain. Untuk itu, apa yang penting kita seharusnya berusaha untuk hidup dalam dunia yang semakin mencabar. Aku juga sentiasa berdoa agar diberi kekuatan dan kesihatan yang baik untuk meneruskan perjuangan hidup ini. Insya-Allah...

No comments: