14 September, 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA DUNIASEARCH

Sabtu lepas, seawal pukul 8.00 pagi aku dah terpacak kat Lapangan Terbang Sultan Ismail, Pengkalan Chepa untuk terbang ke Kuala Lumpur bagi menghadiri majlis berbuka puasa Duniasearch. Ramai yang terkejut aku pergi KL dengan kapal terbang semata-mata untuk menghadiri majlis berbuka puasa bersama Search tu..he...he..bukannya aku nak berlagak atau bongkak, tapi kalau dah harga tiket kapal terbang lebih RM 20 dari harga tambang bas, adalah lebih baik aku menggunakan kemudahan yang ada. Lagi pun aku terpaksa menghadirkan diri juga untuk majlis ni kerana aku yang sarankan agar majlis ini dibuat, kalau aku tak turun nanti kecik hati kawan-kawan yang lain. Terima kasih kepada MAS yang sudi memberi tambang yang amat murah pada hari tersebut. Cuma malangnya kapal terbang yang sepatutnya berlepas pukul 9.05 pagi hanya berlepas pada pukul 10.30 kerana masalah teknikal yang perlu dibaiki. Dan hari itu, aku berbuka puasa bersama-sama rakan-rakan Duniasearch di Restoran Cheng Ho, Wangsa Maju. Ahli Search yang hadir adalah Amy sendiri dan juga Abang (Yazit) bersama keluarga manakala anggota lain mempunyai urusan tersendiri. Amy pun agak lewat sampai kerana terpaksa bergegas ke Shah Alam sebelum kembali ke Wangsa Maju. Sempat juga aku berbual agak lama dengan Amy berkaitan beberapa perkara berkaitan Duniasearch dan konsert yang bakal berlangsung tak lama lagi. Semuanya masih dalam perancangan dan andai kata hasratnya itu boleh dilaksanakan pastinya aku gembira tak terkata...he..he...Jom layan gambar-gambar yang aku sempat copy dari laman FB rakan-rakan Duniasearch....

Ahad (13 September 2009) - Seawal pukul 8.30 pagi aku dah terpacak kat Hentian Bas Jalan Duta. Inilah dikatakan nasib kerana MAS hanya bagi tiket murah pada hari Sabtu tetapi tak ada tiket murah pada hari Ahad. Sudahnya aku perlu menggunakan pengangkutan awam yang bernama bas untuk pulang ke Kota Bharu. Bas Sani Express menjadi pilihan, dan bas yang bertolak tepat pukul 9.30 pagi dari Hentian Jalan Duta hanya sampai di Kota Bharu pada pukul 6.00 petang. Dalam serba keletihan aku terpaksa mengambil teksi untuk pulang ke rumah dengan kadar tambang RM 15...campur tolak kos naik bas dan teksi ni hampir-hampir sama dengan kadar tambang kapal terbang yang aku naik semalam. Cuma yang nyata penatnya hampir 3 kali ganda....

1 comment:

Amshyar Aminudin said...

Betul tu.. Memang 3 kali ganda la kepenatan dia, aku rasa macam nak terjun je dari bas time balik tu.. Macam2 perasaan ada, nak muntah, boring semua.. Apa bleh buat, MAS mmg 'jahat'.. Haha.. Hope berita gembira di Kelantan, jadi kenyataan la!!