12 February, 2006

Aku dan Nostalgia...

Sekeping gambar mampu memberi seribu pengertian dan kenangan buat kita semua dan itulah yang aku rasa masa dok membelek gambar dalam album-album aku yang ada dirumah. Gambar-gambar di bawah ini aku pilih khas untuk dimuatkan dalam blog ni.
Gambar di sebelah ni diambil masa usia aku lebih kurang 6-7 tahun kut. Kira-kira 20 tahun yang lepas bersama sepupu2 aku. Aku yang duduk kat sebelah kiri sekali(baju belang), sebelah aku Aco (dah kawin, sekarang kerja kat Astro), sebelah dia Lati(belum kawin, kerja kat AmBank), sebelah Lati tu adiknya Boy (dah pun jadi cikgu, anak pun dah dua), sebelah Boy adik aku, Shema. Sebelah Shema, Suraidah (tak kawin lagi kut, aku tak pasti dia kerja kat mana). sebelah tu pulak kakak dia, Suzana (dah kawin, tiap2 tahun dok beranak jer. masuk ni anak dah masuk 3 rasanya) dan yang sebelah kanan sekali Mel (dah kawin gak, anak pun dah 3)

Ni pulak gambar aku semasa di Sek. Men. Teknik, Pulau Pinang bersama rakan-rakan seperjuangan. Gambar ni diambil dalam tandas sekolah 13 tahun yang lepas. Sebelah kiri sekali Pick (dah jadi pensyarah kat MKM), Mat John (kerja kat Shah Alam), Pak Din Koko (dok kerja kat Penang), Chik (aku tak pasti dia kat mana sekarang) dan yang kurus kering tu pastinya aku....



Gambar ni diambil semasa aku dan kawan2 sekampung pergi berpiknik di Teluk Rubiah, Lumut. Yang paling kiri sekali pakai topeng tu, Wan (skrg kerja kat kilang tayar di PJ), sebelah tu Ajan (dah jadi Arkitek Landskap kat Telekom),macam badak kat atas bot tu Pick(hang dah gemuk la masa ni),sebelah tu pulak Ab(satu-satunya kawan aku yang ada bermacam-macam pengalaman belajar dan kerja. Sampai hari ni dah berapa kali dok bertukar kerja). Dan belakang sekali tu aku la....


Saat kegemilangan diri aku, setelah mendapat ijazah bersama kawan-kawan. Paling kiri sekali tu ET (aku dok cari sampai sekarang, ntah kat mana skrg ni). Sebelah tu Ah Fong(pustakawan di INTAN Wilayah Timur), Harith a.k.a Semenyih (sekarang di UKM), Aku, Gombal (skrg di PNM) dan paling kanan Fendi (sekarang di UTM Skudai). Tak sangka gak, dalam dok main2 tu akhirnya kami semua berjaya menamatkan pengajian dan masing-masing sudah berkeluarga dan ada kerjaya masing2 sekarang...

Gambar ni diambil masa dok melepak kat bilik 409, Kolej Perindu 2 UiTM. Memang havoc bilik ni masa tu dgn bermacam-macam aktiviti yang kebanyakannya tak berfaedah...he..he..he..Bila tengok gambar ni aku teringat balik kat member2 terutama Minami, Karno, ET, Pak Tam, Imran dan Panjang. Aku tak pasti kat mana diaorang ni skrg,kalau ada yang kenal bolehla maklumkan kat aku....

1 comment:

Pak Yob said...

teringat lak aku kat member2 lama UiTM...especially geng gagak hitam...alhamdulilah semuanya berjaya, walaupun perangai mengalahkan george bush...semuanya dah makan gaji besau2 (kecuali aku yang hanya makan nasik, harap pinggan je besau).