14 November, 2006

Iswaraku...


Kali ni aku nak bercerita sikit pasal kereta,bukan nak menayang kereta buruk aku ni cuma sebagai satu penghargaan buat kereta ni yang banyak membantu aku. Inilah kereta aku atau dengan lebih tepat lagi kereta yang aku 'pinjam' daripada bank sebelum menjadi hak mutlak aku tiga tahun lagi. Kereta yang aku beli pada tahun 2003 ni merupakan kereta kedua aku dan sebenarnya banyak menyimpan nostalgia dalam hidup aku. Walaupun tak la sehebat mana kereta ni tapi ia jarang sangat memberi masalah kepada aku. Setakat tayar bocor dan bunyi tikus sikit-sikit tu ada la. Dan kereta ni juga banyak berjasa kepada aku, sejak zaman aku bertunang hinggalah sampai dah ada anak sorang ni, semuanya dengan kereta ini. Tak banyak perubahan yang aku buat dengan kereta ni sebab aku ni bukanlah spesies yang gila make-up kereta, aku juga bukan jenis yang setiap kali naik kereta setiap kali tu la akan basuh dan lap kereta tu. Aku cuma jaga seadanya, dan yang penting aku tak lupa untuk hantar servis bila sampai waktunya. Apa yang aku bangga sangat, dalam buruk-buruk kereta aku ni dah ramai gak selebriti terkenal di Malaysia yang pernah menumpang naik kereta ni. Antaranya Nash Lefthanded, Sabri Yunus, Imuda, Os dan jangan terkejut bekas Pengetua AF 4, Ramli Sarip dan juga Sasterawan Negara Datuk Dr. A. Samad Said juga pernah duduk di kerusi kereta ni. Dan atas sebab-sebab itulah aku sayang sangat dengan kereta ini...Iswaraku!

No comments: