30 November, 2006

Setitis Tinta Di Hujung November















Aku agak sibuk sejak kebelakangan ini, sebenarnya baru balik menghadiri Perkampungan Bahasa di Pulau Langkawi dari 25-27 November yang lalu. Sebelumnya pada 22hb aku ke Kuala Terengganu. Sehari sebelum ke Langkawi umum dikejutkan dengan berita dua buah feri ke Langkawi berlanggar antara satu sama lain. Aku juga agak terkejut dan sedikit bimbang tetapi semuanya telah diurus dan harus berada di sana tepat pada masanya. Namun tragedi feri berlanggar itu tidak memadamkan semangat 'orang kita' untuk bercuti di Pulau Lagenda ini. Setibanya aku di jeti Kuala Perlis, kelihatan manusia berduyun-duyun sedang menunggu feri dan setibanya aku di pulau , aku di maklumkan bahawa semua bilik hotel di Langkawi telah penuh dan kereta untuk sewa juga telah kehabisan. Mujur aku telah membuat tempahan bilik awal dan kereta pula akhirnya terpaksa menyewa sebuah Kancil yang sedikit daif. Esok dan lusa aku perlu berada di Pantai Cahaya Bulan untuk satu program dan pada minggu hadapan perlu ke Kuala Terengganu untuk persembahan Teater. Jadualku agak penuh sepanjang bulan ini dan juga bulan hadapan. Insyaallah, harap2 semuanya dapat berjalan seperti yang dirancang.

No comments: