14 March, 2006

Cerita Pasal Aku

Cerita di bawah ini ditulis oleh member baik aku masa di UiTM dulu iaitu Harith a.k.a Semenyih dalam blog dia (www.harithsidek.blogspot.com). Cuma aku ambil masukkan di sini sebagai tanda penghargaan kepada Harith kerana sudi menulis sedikit tentang aku. Sememangnya aku ni banyak nama gelaran, nama kat kampung lain, masa kat T.I Penang orang panggil lain, masa aku tingkatan enam orang panggil lain, kat UiTM pun nama panggilan aku lain. Jadi agak mudah aku buat pecahan kawan-kawan aku melalui panggilan mereka kat aku. Apa pun terima kasih buat Harith atas sedikit catatan ini dan nanti bolehlah aku belanja makan satay kajang.....
(ni ler gambar Harith)
Tribute to Sudirman@Atan...
Hari ni aku berpeluang melayari Blog sorang member lama aku time kat itm sampailah jadi UiTM....Mr Sharrul Rizal Hashim..a.k.a Sudirman@ Atan. Member aku sorang ni agak pemalu tapi kengkadang tu misteri nusantara gak. Camna jadi sudirman? tersebutlah kisah masa mula2 kitorang masuk kelas..masa tu haram tak kenal sangat dia pasal bilik kolej dia agak terpencil dari geng2 sekelas....nak dijadikan cerita masa dalam kelas tu tetiba je dia nyanyi lagu sudirman...member kitorang si Yo (Azrul Zarizi Said) terus panggil dia Sudirman...maka lekatlah nama tu sampai ke hari ni.Sudirman yang aku kenal ni memang "power" gak main gitar kapuk...so time "Annual Dinner" adala dua kali naik pentas main musik...mengiringi nyanyian sumbang aku. Sudirman penyokong kuat skuad Perak....sama cam aku..bila main bola...falsafah permainan dia pun sama cam aku gak ..."bola datang sepak"...tapi takde la sampai jogging cam ad ulo. Perkara "gila" yang pernah aku bersekongkol dengan sudirman ni banyak...tapi yang aku ingatla...kitorang berpakat cukur misai masa part 6 kalau tak silap aku...ha.ha..memang kelakau...mulut masing2 muncung semacam je pasal dah takde misai. Sudirman minat gila kat M.Nasir, pernah dia menapak malam2 ntah berapa batu jauh balik rumah sewa pasal time tu bas dah takde..ada banyak lagi nostalgia dengan Sudirman ni..bagi member2 UiTM yang diluar sama, ayuh kita memblog...semoga blog ini dapat mengekalkan silaturrahim antara kita.....idup gagak hitam. Buat Sudirman....ko ingat lagi tak kat awek sayur tu? he..he..

No comments: