14 March, 2006

Pasal Bola Lagi...

Kali ini, aku nak sentuh bab bola lagi, maklumlah dah dekat-dekat nak demam Piala Dunia tak berapa lama lagi. Sebenarnya mungkin ada yang tertanya, bila aku tulis bab bola ni boleh ke aku ni main bola sepak? He..he..jawapannya ada dalam gambar di atas (berdiri - dua dari kiri). Semasa dok belajar kat UiTM aku secara paksa rela telah diminta untuk turun ke padang mewakili kelas @ part bagi perlawanan antara part dalam fakulti. Pemilihan yang dibuat secara sukarela ini telah membolehkan aku bermain dalam beberapa perlawanan yang kebanyakannya kami kalah atau seri. Aku sendiri tak ingat berapa kali aku dapat menendang bola masa tu, cuma apa yang aku ingat jurulatih dan kawan-kawan pesan kalau dapat bola tendang jer. Tak kisah la ke mana bola tu pergi, asalkan tugas kita selesai. Dan teringat aku cerita seorang kawan aku yang tak ada dalam gambar iaitu Ah Fong (Huzairul) yang pernah juga mewakili pasukan kelas @ part ni. Nak jadi cerita dalam satu perlawanan, dia telah berjaya menjaringkan gol sendiri yang pada masa itu penjaga gol kami tak salah aku ialah si Mac. Peristiwa hitam itu telah membuatkan Ah Fong terus fobia nak main bola dan selepas itu terus tak main lagi bila di ajak. Yang pasti banyak kenangan dan pengalaman yang aku dapat semasa menjadi ahli pasukan bola sepak handalan ini...

2 comments:

Pak Yob said...

Team kita pastu pun fobia gak nak bagi mac jadi goalkeeper..he..he...nasib baik ada romi kalau tak Abg Aji kita la jadi keeper.."laa...ada lagi.."

huzairul hezri said...

Tapi yang paling aku tak boleh ingat, dalam banyak-banyak batch kita ramai yang terer main bola.. Tapi taknak main.. Yang tinggai gurkha macam kita la main.. Mmm, belasah je lah..